Microsoft Office 365 CSP tot uw dienst

blog-tdcloud-250815

Naast de Microsoft Cloud jaarabonnementen, die beschikbaar zijn via Open License, biedt Tech Data deze oplossingen nu ook aan in een maandelijks model onder de naam: Microsoft Cloud Solution Provider (CSP).
Microsoft CSP is beschikbaar via de StreamOne marketplace, die naast de klassieke marketplaces ‘Intouch’ en ‘License Online’, de Solution Store is voor Cloud services.

Heeft u al Office 365 licenties aangekocht via Open of via Microsoft (Advisor model)?
Het is mogelijk om licenties toe te voegen of te migreren via CSP. Ontdek hieronder hoe dit werkt!

Wat is CSP multi-channel?

Met multi-channel wordt bedoeld dat u CSP licenties kan toevoegen aan klanten die reeds een bestaande Office 365 tenant en licenties hebben, aangekocht via een andere Microsoft Channel (Open, Direct, Advisor).

Hoe gaat dit in zijn werk?

Volg deze 3 eenvoudige stappen:

1. Schakel de ‘auto-renew’ optie uit of wacht tot het abonnement vervalt*. Opgepast, een vroegtijdige stopzetting van een abonnement kan extra kosten inhouden.
2. Geef Tech Data de rechten om CSP licenties toe te voegen aan een bestaande tenant. De administrator van de tenant moet daarvoor Tech Data aanvaarden als CSP distributeur via deze link .
3. Plaats uw bestelling in de StreamOne Solutions Store

CSP Multi-Channel Tenant – FAQ

U kunt nu CSP Office 365-abonnementen toevoegen aan alle Office 365-tenants! Of ze nu ingesteld werden als Advisor of Open, u kunt vanaf nu uw klanten laten overschakelen op CSP en uw marges maximaliseren!

Q: Is de uitnodigingslink specifiek voor een klant, of kan de link gebruikt worden voor meerdere klanten?
De CSP-uitnodigingslink is niet specifiek voor een bepaalde klant en kan gebruikt worden voor meerdere klanten.

Q: Als een klant de CSP-uitnodiging aanvaardt, kan die klant dan nog altijd rechtstreeks bij Microsoft abonnementen aankopen?
Ja, de klanten kunnen nog altijd abonnementen aankopen via andere Microsoft-kanalen (bv. Direct, via Advisor, Open, EA).

Q: Kunnen multi-channel capaciteiten gebruikt worden om de abonnementen van een klant over te schakelen op of te migreren naar CSP-abonnementen?
De multi-channel functie zorgt niet voor de overdracht of migratie van bestaande abonnementen naar CSP-abonnementen. Voor eindgebruikers die dus ‘verhuizen’ van het ene abonnementsplan (i.e. E3) naar een ander abonnementsplan (i.e. Pro Plus), kunnen instellingen en gegevensmigratiestappen vereist zijn die buiten de reikwijdte van het CSP-programma vallen. De klanten kunnen een bestaand niet-CSP laten vervallen en verdergaan met een CSP-abonnement als ze exact hetzelfde plan gebruiken.

Nog vragen? Neem contact op met het td.cloud team:

Please follow and like us:

Enjoy this blog? Please spread the word :)